Ontdek onze nieuwe tijdsregistratie-website

Gepost op 23/02/2023

Werk jij soms met de tijdsregistratie-applicatie in het kader van jouw Europees project? Dan hebben we goed nieuws! De websitepagina’s zijn recent heel wat klantvriendelijker gemaakt, zodat je gemakkelijker de nodige info vindt om aan de slag te gaan. Zo zijn er nu FAQ-pagina’s met veelgestelde vragen en antwoorden per thema. Ontdek wat er allemaal voor jou verandert!  

De webpagina’s over de tijdsregistratie-applicatie zitten sinds kort in een nieuw jasje. De pagina’s geven een antwoord op een aantal basisvragen: wat is de tijdsregistratie-applicatie? Wie gebruikt hem? En hoe ga je ermee aan de slag? Op de subpagina’s besteden we bijzondere aandacht aan een aantal complexere onderdelen van de tijdsregistratie-applicatie, zoals: 

  • De soorten registraties die je kan uitvoeren: de registratie van gepresteerde uren van intern personeel (1) of de registratie van gevolgde interne/externe opleidingen (2).
  • De soorten gebruikersrechten (via Gebruikersbeheer Vlaanderen) en de daaraan gekoppelde rollen in de tijdsregistratie-applicatie, afhankelijk van het soort registratie dat je wilt uitvoeren.
  • De verschillende stappen om je gekozen registratie uit te voeren.  

Hulp nodig? Bekijk onze FAQ  

Daarnaast hebben we een aantal vragen die vaak worden gesteld via Europa WSE Support gebundeld en samengevat op thematische FAQ-pagina’s. Daar vind je per soort registratie (prestaties intern personeel of opleiding) een aantal thema’s, waaronder de vragen en antwoorden zijn geplaatst. Bots je op een probleem of heb je een (technische) vraag over de tijdsregistratie-applicatie? Neem dan eerst hier een kijkje voor je onze supportdienst contacteert. 

Staat jouw antwoord niet tussen de geboden oplossingen? Dan kan je contact opnemen met Europa WSE Support via het contactformulier – en dus niet langer via e-mail of telefonisch. Dankzij het contactformulier krijgt onze supportdienst meteen de nodige informatie om met jouw vraag aan de slag te gaan (zoals projectnummer en/of screenshots in bijlage). Zo vermijden we dat er belangrijke zaken vergeten worden en er veel over-en-weer moet worden gemaild. Indien nodig nemen deze collega’s contact op met jou via e-mail of telefoon om je vraag verder te bespreken. 

Foutje gezien? Laat het ons weten! 

Europa WSE hecht veel belang aan leren uit ervaring, en dat passen we ook op onszelf toe. Heb je een fout opgemerkt of ontdek je iets wat volgens jou beter/duidelijker kan? Dan mag je dat altijd laten weten aan de communicatiecollega’s via europawse@vlaanderen.be. Zo kunnen zij de webpagina’s optimaliseren op basis van gebruikerservaring.  

Tijdsregistratie-applicatie: heb ik die nodig? 

Promotoren en projectmedewerkers van organisaties gebruiken de tijdsregistratie-applicatie om gepresteerde uren of gevolgde opleidingen binnen het kader van hun Europees project officieel te registreren. Zo kunnen deze organisaties subsidies ontvangen van Europa WSE voor de tijd die ze aan het project spenderen. Of je de tijdsregistratie-applicatie nodig hebt, hangt af van jouw relatie met Europa WSE. Organisaties zonder een lopend ESF- of AMIF-project, moeten geen gebruik maken van de tijdsregistratie-applicatie.